[O1] Przegląd 90tyś cena!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maly8
    Classic
    • 2008
    • 5

    [O1] Przegląd 90tyś cena!

    Zamieszczone przez Maicroft
    Zeby Wam wtryski od benzyny nie zmarly
    To jest taki sam nonsens w odniesieniu do instalacji sekwencyjnej jak tzw "układanie silnika" na początku eksploatacji po zakupie. Nikt nie jest w stanie tego uzasadnić ale wielu powtarza utartą bzdurę tylko dlatego że kilka osób wcześniej ją powtórzyło. W psychologii jest to definiowane jako siła oddziaływania grupy - metoda często wykorzystywana w dużych korporacjach. :szeroki_usmiech.
    Wtryski benzyny pracują zawsze po uruchomieniu silnika - raz dłużej raz krócej zależy od ustawień instalacji. Po to właśnie jest faza rozruchowa na benzynie w instalacji IV generacji, żeby pracowały wtryski benzyny i żeby pracowała pompa paliwa. Jeżdżąc na gazie należy zwracać uwagę żeby w baku nie było za mało benzyny.

    Zamieszczone przez baca10
    satoot, tak jak odpowiedzial Maicroft, a po drugie tak mam w instrukcji, a po trzecie 12 lat doswiadczenia z instalacjami gaz.
    26 - 12 = 14 lat.
    S Z A C U N ! :lol:
  • poc
    Classic
    • 2007
    • 24

    #2
    [O1] Przegląd 90tyś cena!

    Witam kolegów i koleżanki.
    Właśnie zbliżył się termin przeglądu w mojej Octavii (90 tys.) i jak zwykle chciałem się zapisać do autoryzowanego serwisu w Siedlacach. Wymienia się wtedy rozrząd + typowo olej, filtry (powietrze, olej, p.pyłkowy) itd. Otrzymałem promocyjną cenę ok.2000 tys zł!
    Pomimo, że zawsze zależało mi na tej zielonej pieczątce w książce serwisowej + "gwarancji dożywotniej mobilności", zacząłem się poważnie wachać, czy 2000 nie jest lekką przesadą. Bardzo proszę o wasze komentarze, czy warto tyle wydać, czy lepiej zrobić przegląd w "normalnym" warsztacie, a za zaoszczędzoną kasę pojechać np. na najbliższy zlot? . Ewentualnie, jaki warszatat polecacie w okolicy Pruszkowa.

    Pozdrawiam
    Paweł.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      To zmien ASO :lol:

      Czesci do rozrzadu mozesz kupic poza ASO oryginal i bedzie to kosztowac max 600zl, komplet filtrow to koszt max 180zl, olej 200zl, robocizna niech bedzie nawet wysoka ale 1000zl nie bedzie kosztowac.

      Mowie o TDI :szeroki_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • arci9
        RS
        • 2004
        • 2007

        #4
        Dokładnie!

        U siebie w PDku zapłaciłem niecałe 1200 zł (z cześciami) w ASO w Ciechanowie (bez pompy wody) ale za to z wypożyczeniem auta na jeden dzień, więc jakaś chora cena jak dla mnie :roll:

        Komentarz

        • satoot
          Rider
          • 2008
          • 525

          #5
          Re: Przegląd 90tyś cena!

          Zamieszczone przez poc
          Właśnie zbliżył się termin przeglądu w mojej Octavii (90 tys.)
          Otrzymałem promocyjną cenę ok.2000 tys zł!
          Chcą Ciebie wydymać.

          Komentarz

          • Kapuhy
            Ambiente
            • 2008
            • 132

            #6
            Jest jeszcze gwarancja - rozrząd to nie przelewki. W ASO dają 90 tyś km albo pięć lat, przy czym trzeba robić przeglądy okresowe, gdzie sprawdzają stan paska.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Sprawdzają stan paska :lol:

              Chyba na wech i sluch :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • pleban
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 580

                #8
                zadzwoniłem dzisiaj do ASO - koszt wymiany rozrządu z częsciami to teraz 760 PLN plus pompa wody za 300. Jak się to ma do tamtych cen - nie kumam
                była O1 1,6 102 KM
                była O1 1,9 TDI 90 KM
                była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                jest Ford Tourneo Courier

                Komentarz

                • Grzekraw
                  Drive
                  • 2008
                  • 62

                  #9
                  Robiłem ostatnio przegląd po 90 kkm z wymianą rozrządu i pompy wodnej w ASO.
                  Na robocizne i części mam 10% rabatu.
                  Za całość rozrząd z przeglądem zapłaciłem 1740 zł.
                  Za wymianę rozrzadu z pompą i robocizną zapłaciłem 1036zł (460zł rozrząd, 160 zł pompa, 416 zł robocizna).
                  Pozostałe 704 zł to koszt przeglądu i materiałów.
                  Tak więc moja kwota pokrywa się z kwotą jaką podali koledze poc, (ja mam 10% rabatu).
                  Koledzy zwracam uwagę, że podane przez poc, 2000 zł dotyczy rozrządu z przeglądem, nie samego rozrządu.

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    #10
                    W Siedlcach jak rozumiem chodzi o CARSED.
                    Odnoszę wrażenia że oni strasznie "zdzierają" ze względu na to że przyjeżdża sporo aut ze stolicy. :roll:

                    Przegląd po 90 kkm robiłem we wrześniu w Lublinie - żagiel (generalnie nie dlatego że taniej, tylko dlatego że to dobry serwis, nic do tej pory nie spier........ i nie muszę się denerwować jak odbieram czeszkę)-

                    Koszt (bez oleju z wymianą wszystkich filtrów, rozrządu i pompy wody) 1357,02 PLN brutto.
                    Mam 10% rabatu.

                    Komentarz

                    • poc
                      Classic
                      • 2007
                      • 24

                      #11
                      Dzięki za słowa otuchy i rozsądku. Pozostaje jedno pytanie: gdzie polecacie zrobić ten przegląd 90tys. łacznie z wymianą rozrządu (najchętniej Warszawa/okolice ale do Lublina teżmogę się kopnąć )? Może jakiś klubowy-zaufany warsztacik?
                      P.S. Pompa wody rzeczywiście po 90tys jest do wymiany?

                      Komentarz

                      • arci9
                        RS
                        • 2004
                        • 2007

                        #12
                        Zamieszczone przez Grzekraw
                        Koledzy zwracam uwagę, że podane przez poc, 2000 zł dotyczy rozrządu z przeglądem, nie samego rozrządu.
                        Ja podałem cenę całości, czyli rozrząd + wszystko co się wymienia na przegladzię po 90tyś.
                        -> mam 7% rabaciku

                        [ Dodano: Wto 02 Gru, 08 16:44 ]
                        Zamieszczone przez poc
                        P.S. Pompa wody rzeczywiście po 90tys jest do wymiany?
                        niby na słuch czy na węch sprawdzają i wtedy odpowiednio kwalifikują -> u mnie stwierdzili, ze jest ok-> i dojeżdziłem do 165 tyś. Nie wiem jak nowy własciciel,ale chyba nie miał problemów, bo jakiś czas temu tylko się pytał czy aby napewno był rozrząd wymieniany, mimo, że dostał ode mnie książkę serisową + wszystkie fakturki.

                        Komentarz

                        • Tomek_dx
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #13
                          Poc, niedawno nabyłem Skodzinę z tym silnikiem co Ty czyli ALH i też robilem podobny przegląd. Wymiane rozrządu polecam zrobić u klubowego mechanika forum (znalazłem tą fraze w jakimś poście DobryGrzesWawa. Dlaczego? Po pierwsze części te same co w oryginalnym zestawie ASO tylko w pudełkach producenta ale oczywiście tańsze, a przecież nie ma róźnicy czy rolki rorządu firmy INA będą w pudełkach z logo INY czy logo VW/Skoda/Seat, dotyczy również paska Gates czy pompy wody SKF. Porównywałem wymieniane oryginalne części i jest to samo. Po drugie profesjonalna robota każda ważna śrubka pokryta klejem przeciw samoodkręceniu itp. A uwierz mi jestem trudnym klientem gdyż sam się trochę na tym znam i w poprzednich samochodach ale VW w benzynie sam wymieniałem rozrządy, wyciągałem skrzynie biegów i rozbierałem inne bebechy Widziałem też pare mechaników w akcji nawet w ASO gdzie jeździłem ze znajomymi wykłucać się o ich powgniatane podłogi od źle podlożonych lewarków, założone inne typy klocków. Po trzecie cena oczywiście konkurencyjna. Co do filtrów to część polecam Ci wymienić samemu. Nie sądzę że będziesz miał problem z wymianą filtra powietrza (dwie śrubki) czy nawet paliwa, a jak masz dostęp do kanału to z olejem i filtrem oleju też sobie poradzisz. Mogę pożyczyć Ci odpowiedni klucz, czy szczypce do obejm sprężystych ) Cennik DobryGrzesWawa masz na jego profilu
                          Tomek

                          Komentarz

                          • pkacz
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 214
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Wybaczcie pytanie forumowego nooba: Czy skoro kolega post wyżej poleca DobregoGrzesia na warunkach według założyciela tematu, to czy mam rozumieć, że Grześ ów prowadzi autoryzowany serwis?

                            Jesli chodzi o serwis nieautoryzowany to osobom z okolic Warszawy ja polecam gorąco Miko przy stacji WKD Michałowice. Przejechałem moją Fabią 60000km, robiłem w Miko wszystkie przeglądy zgodnie z wytycznymi producenta + klocki + tuleje wahaczy przednich i muszę przyznać, że oszczędności jakie tam poczyniłem z nawiązką zrekompensowały mi stratę na wartości pojazdu za brak gwarancji w oczach przyjmującego ode mnie auto w rozliczeniu Auto-Wimaru... Natomiast jakość usług sporo wyższa...

                            Komentarz

                            • pantol
                              Elegance
                              • 2004
                              • 754

                              #15
                              Ja mialem podobne rozterki.
                              Zdecydowałem się na ASO i części od nich bo dali gwarancję na części i usługę rok lub 30 kkm. Tak więc jak coś skiepścili to z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie to podczas tych 30 kkm i jeśli awaria rozrządu pociągnie za sobą rozpierduchę silnika to będzie to na ich koszt.
                              W związku z tym, że nie jestem miłośnikiem druciarstwa i pozornych oszczędności zdecydowałem się na wymianę tzw "dużego" zestawu rozrządu (pasek, rolki, napinacz) pompy wody (stara nie ciekła, ale miała juz mały luz - w/g oceny mechanika on by jeszcze na niej polatał, ale nie daje gwarancji, że wytrzyma następne 90 kkm), płyn G12 oraz paska alternatora/klimatyzacji.
                              Oleje i filtry zakupiłem u NEXUSA.
                              koszt robocizy obejmował wszystkie podane wyżej czynności + wymiane mojego oleju i filtrów.
                              Poniżej szczegóły:
                              Załączone pliki
                              Jarek "Vinci"

                              Komentarz

                              • poc
                                Classic
                                • 2007
                                • 24

                                #16
                                Dzięki serdeczne kolegom, za oferowaną pomoc oraz wskazówki. Ostatecznie umówiłem sie z moją Skodzianką na wizytę u Dobregogrzesia. Jeśli ktoś pyta dlaczego, to odpowiem, że po postach widać, że człowiek zna się na rzeczy, nie przechwala i lubi to, co robi. Przez wiele lat dawałem zarobić ASO i byłem im wierny pomimo kilku wpadek. Teraz jednak miarka się przebrała i uznałem , że wolę zaryzykować u kogoś "ze swoich" (braci OCP), niż sponsorować salonom nowe marmury i sztuczne kwiaty.
                                O wynikach wizyty z przyjemnością opowiem.

                                Komentarz

                                • kristow
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 3

                                  #17
                                  kupiłem teraz skode oktawie mam pytanie na temat wymiany rozrzadu jest to rocznik 2000 motor 1.9TDi ma najechane 150000 km

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    ale co, jeszcze nie zmieniany?
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #19
                                      W kwestii ceny pełnego przeglądu 90 tyś km ( olej, rozrząd, pompa wody, jakieś żarówki ):
                                      Auto-Wimar ( Al. Jerozolimskie ) OII 1,9 BXE; cena: 2768 PLN. Bez komentarza...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • zurcio
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2046

                                        #20
                                        ASO Białystok - O1 1,9 ASV - (rozrząd, pompa wody, jakieś żarówki, bezpieczniki, olej własny) - ok.2000 zł (sprawdzę w poniedziałek i potwierdzę dokładnie).
                                        Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                        Komentarz

                                        Pracuję...